EU peníze školám

Naše škola se zapojila do projektu
EU peníze školám. Kliknutím na obrázek se zobrazí podrobnosti.plakat maly

Využíváme ICT

Využíváme ICT ve výuceNaše škola se zapojila do projektu
Využíváme ICT ve výuce.

Kliknutím na obrázek se zobrazí podrobnosti.Využíváme ICT ve výuce - text

RPZŠ

   ROZVOJOVÉ PROJEKTY ZÁKLADNÍ ŠKOLY

Rozvoj komunikace na naší škole

Rozvoj komunikace na naší školeJednou z možností, jak rozvíjet komunikaci, je globální metoda čtení, kterou využíváme pro naše žáky s receptivní dysfázií, dítě neslyšící, mentálním postižením apod. Původně byla zavedena pro děti duševně opožděné a pro děti předškolní. Vychází z celků (věty nebo slova) a zachovává je tak dlouho, dokud žák sám nedojde vlastním vývojem k jejich rozboru.

V přípravném období tato metoda napomáhá rozvíjení řeči, smyslů, paměti, pozornosti, představivosti. Častým opakováním si žáci zapamatují jejich tištěný obraz a pak jsou schopni slova pojmenovat, aniž znají jednotlivá písmena. Hlavním cílem je porozumění textu a obrázku. Ivonka Regnerová je holčička se závažnou vadou řeči a mentálním postižením. I přes tento těžký handicap je velmi snaživá a optimistická. Rodina i pedagogové se jí snaží vhodnými způsoby pomáhat, stimulovat a zapojovat do běžného života, obohatit její slovní zásobu, rozvinout komunikaci a zapojit mezi vrstevníky. Globální metoda čtení je právě jednou z forem výuky.

A.Linhartová, ZŠ a SŠ Vančurova, K. Vary

Copyright © 2013. All Rights Reserved.