Náslechy žáků
Žáci 9. A se mohli tentokrát účastnit výuky v jiných třídách. Během náslechů se měli soustředit nejen na samotný průběh hodiny, ale také na spolupráci žáků či využité aktivity, které následně hodnotili.
Mgr. Adéla Kučová
Předmět: Tělocvik
Cíl hodiny: Zvládnout cvičení ve skupinách s různým náčiním a nástroji
Na začátku hodiny byla rozcvička, kterou žáci museli vymyslet a přednést ostatním. Potom se udělala tři stanoviště. Na prvním stanovišti dělali na žíněnkách kotouly, na druhém stanovišti se přitahovali na lavičce, nejdříve po břiše a potom po zádech, na třetím posilovali ruce a nohy s medicinbalem. Po cvičení se si uklidili pomůcky, zhodnotili se navzájem.
Co se mi líbilo: Líbilo se mi, že děti uměly poslouchat paní učitelku a její pokyny.
Co mi to dalo: Že už jsem velká a vím, jaké to je, když někdo zlobí.
Strejcová
Předmět: Anglický jazyk
Cíl: Znám 3 anglické předložky
Dne 20.3.2023 se devátá třída v rámci hodin českého jazyka účastnila výuky v jiných třídách. Hodina probíhala tak, že si žáci vzali své slovníčky, učili se a tvořili věty, odpovídali na otázky. Paní učitelka je opravovala a poučila je z chyb. Žáci byli pozorní, soustředili se. Potom hráli hry, kde jim paní učitelka ukazovala různá místa na těle a každý z nich musel říct tu správnou předložku.
Co se nám líbilo: Hodina se nám opravdu líbila. Hlavně to, jak byly děti hodné a pozorné.
Co nám to dalo: Dalo nám to ponaučení vůči učitelům, protože i přes jejich velkou práci s námi mají trpělivost, hlavně když zlobíme.
Červencová, Palouš
Předmět: Matematika
Cíl: Spočítat skutečnou vzdálenost podle mapy
Na začátku hodiny se zkontrolovalo odevzdání úkolů, proběhla početní rozcvička. Potom si žáci zopakovali jednotky délky a začali pracovat s mapou. Žáci zjišťovali ve dvojicích vzdálenost na mapě podle měřítka a vždy si odpověď společně zkontrolovali. Paní učitelka vše dobře vysvětlila. Potom zkusila pracovat samostatně. Na konci si říkali výsledky, které byly správně a hodnotili, jak jim to šlo.
Co se nám líbilo: Paní učitelka byla trpělivá, hodná, měla dobrý styl výuky. Atmosféru v hodině byla příjemná.
Co mi to dalo: Ujištění, že většina tříd na této škole má docela podobnou komunitu mezi žáky.
Brodiová, Matějka
Předmět: Hudební výchova
Cíl: Popíšeme život skladatele Myslivečka
Začátek hodiny začal zpěvem písničky a pan učitel hrál na kytaru. První píseň se jmenovala “Černí andělé” od kapely Lucie, další byla píseň “Hrobař” od kapely Premier a poslední byla píseň “Škoda lásky” od českého skladatele Jaromíra Vejvody. Potom pan učitel pustil prezentaci o českém skladateli Myslivečkovi. V prezentaci byly informace o jeho životě a také zajímavosti, např. Mysliveček byl učitelem a dobrým přítelem Mozarta. Mysliveček skládal výhradně písně k operám a opery. Potom si pouštěli ukázky jeho děl a diskutovali o tom, jak by vypadala jeho hudba, kdyby dnes žil.
Hodnocení: Líbilo se mi, jak byli žáci veselí a s radostí zpívali, ale nelíbila se mi píseň Škoda Lásky.
Co mi to dalo: Viděl jsem, jak probíhá výuka v jiných třídách, a to, že jsou ostatní žáci více aktivní.
Rovenský
Předmět: Fyzika
Cíl: Nakreslíme jednoduchý elektrický obvod
Žáci si na začátku hodiny zopakovali části elektrického obvodu jako článek, žárovku, rezistor a spínač. Potom pracovali v colorado.edu, kde dokoukávali video, podle kterého kreslili elektrický obvod. Na konci hodiny rozebírali přístroj, který byl rozbitý. Žáci dostali domácí úkol, který měli splnit do pátku.
Co se nám líbilo: Měli tam hodnou paní asistentku, v hodině rozebírali přístroj.
Co nám to dalo: Potvrdilo se nám to, že se ve třídě umíme respektovat a chovat se dospělým.
Kaplanová, Soukupová,