Únor - Vyrábíme svíčky (9. ročník)
Učitelé 2. stupně naší školy dali jednoho dne hlavy dohromady a domluvili se na tom, že spolu začnou více spolupracovat. Propojovat totiž poznatky napříč předměty je nejen mnohem efektivnější, ale i zábavnější. A to jak pro žáky, tak pro samotné pedagogy.
Projektová výuka se u nás zabydluje čím dál tím víc a myslím, že se jí u nás daří. V posledním lednovém týdnu jsme například s žáky 9. ročníku vyráběli v rámci předmětu pracovní výchova svíčky.
Poděkování si zde zaslouží žák Julian Heptek, který nás zásobil větším množstvím vosku. Tuto činnost jsme spojili se zkušenostmi a poznatky z předmětu chemie. Pan učitel Filip Kaas si pro nás připravil i zajímavé pokusné činnosti. Snažili jsme se například uhasit plamen svíčky pomocí oxidu uhličitého, který jsme si vyrobili smícháním octu a jedlé sody. Do svíček žáci také dávali různé přísady a sledovali reakce. O všem vedli zápis – protokol. Tento protokol budou dále zpracovávat v předmětu informatika s paní učitelkou Soňou Vrátnou, čímž si procvičí a zlepší práci v Microsoft Excel. A aby toho nebylo málo, v předmětu český jazyk dohlédnou paní učitelky Adéla Kučová a Jana Bartošová na úvahy žáků, kteří napíšou slohovou práci na téma „Daruji svíčku“. To, komu ji darují a z jakého důvodu, se teprve dozvíme. Možná se některá z úvah objeví i v nějakém dalším článku z Vančurovky.
Mgr. Lenka Oulovská