Únor - Ekologická třída IV. A
Začátkem února si naši čtvrťáci v jedné z hodin přírodovědy povídali o naší planetě Zemi, o důležitosti její ochrany a také o možnostech nás lidí přírodě (a tím vlastně sami sobě), pomáhat. Všichni u nás ve škole pracujeme na třídění odpadů, snažíme se po sobě uklízet, zbytečně nesvítit a šetřit vodou, učíme se o ochraně přírody. Ale víme vůbec, co všechno to znamená? Jak dlouho například zůstávají některé výrobky lidí ležet v přírodě, kam je mnozí z nás odhazují?
Děti toto téma velmi zaujalo, a tak společně pátraly na internetu, jak to všechno vlastně chodí a čím vším naši krásnou planetu trápíme a ničíme. Po zhlédnutí videí o ohrožení přírody bylo některým hodně smutno. Všechno zlé je však pro něco dobré. Děti najednou měly spoustu nápadů, jak začít napravovat to, co už se pokazilo a zařídit, aby nebylo ještě hůř. A tak přišly s nápadem založit Ekologickou třídu. Chtějí pomáhat čistit okolí školy, zkrášlovat naše společné prostory, informovat ostatní spolužáky o nutnosti začít každý hlavně sám u sebe. Naším prvním společným počinem je anketa, kterou vytvořily při hodině informatiky. V ní se ptají spolužáků, jak to chodí s ochranou přírody a tříděním odpadů u nich doma. Zatím jsme anketu rozdali mezi žáky 1. stupně, ale chystáme se požádat o spolupráci i naše starší kamarády a paní učitelky. Ve škole máme i moc pěknou a zajímavou knihu o ekologii „50 nápadů pro děti, jak přispět k záchraně planety“. I ta nám určitě v našem snažení pomůže, protože je plná zajímavých postřehů a nápadů na aktivity, které nejsou složité, takže je zvládneme všichni. Vždyť záleží na každém z nás, planetu máme společnou a hlavně jen jednu.
Tak nám čtvrťákům držte palce, zapojte se a pomozte!